Wednesday, June 1, 2011

***TERIMALAH TAUBAT KU YA ALLAH ***

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan

Oh Tuhan Yg Maha Kuasa

Terima taubat hamba berdosa…
...

Ku akui kelemahan diri

Ku insafi kekurangan ini

Ku kesali kejahilan ini

terimalah…

Taubatku ini…


Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan

Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan…


Maafkanlah segala kekuranganku, Ya Allah


Engkau Maha tidak memerlukan dari menyiksaku.


Kerana sesungguhnya semua dosa-dosa ku

tidak merugikan-Mu.

begitu pula semua ketaatanku

tidak menguntungkan-Mu

“Wahai Tuhan, pindahkan aku dari hinanya maksiat kepada kemuliaan Taat!”


Ya Allah, Walaupun aku begitu jauh

dari hamba-hamba Mulia Pilihan-Mu,

Hamba Mohon…

kukuhkanlah kakiku untuk melangkah dijalan-Mu…

teguhkan Jiwa dan hati-ku

untuk menggapai Redha-Mu,

Teguhkan Iman-ku sampai akhir nanti…


YA ALLAH Yang Maha Mulia,

muliakanlah aku dengan ketakwaan…

Ya Rabb…Aku bersimpuh dihadapan-Mu

Aku memohon dengan kemulian-Mu atas kehinaanku

agar Engkau mengasihiku


Aku memohon dengan kekuatan-Mu atas kelemahanku

Ketidakperluan-Mu atas ku dan Keperluanku atas-Mu

Inilah wajah yang pembohong dan pendosa dihadapan zat-Mu

Hamba-MU selainku banyak,

sedang aku tidak memiliki Tuhan selain-Mu

Tak ada tempat kembali

Tak ada yang dpt menyelamatkan ku

Selain penyelamatan dari MU


Aku memohon dengan permohonan orang daif

Aku berzikir kepada-Mu dengan zikir orang yang rendah hati dan Hina

Aku memohon kepada-Mu

dengan permohonan orang yang takut dan sakit

Sebuah permintaan dari orang yang dirinya merendahkan diri pada-Mu


Saat ini aku mengadu pada-Mu

Merintih di ribaan-Mu

Untuk hatiku yang kelam…

Untuk Jiwaku yang sakit…

Untuk dosa-dosaku dimasa lalu,

sekarang dan yang akan datang


Ya Rabb…Ampuni dosa-dosaku

Bersihkan hati ini…. Sucikan jiwa ini…

Tenteramkan batin ini…

Singkapkan tabir antara Engkau dan Aku ..

Ya Allah…Aku takut…. Aku ngeri …

tentang masa depanku…

Aku tidak kuat akn azab-Mu

Bila kelak hari perhitungan itu datang


Saat Engkau menegakkan keadilan-MU

Bagaimana aku menghadap-MU?


Bahu ini tidak akan sanggup memikul dosa-dosa

Akibat kezalimanku


Yaa Rabb…

Andai waktu masih ada


Di sisa usia ini ….Aku bertaubat pada-Mu

Agar ringan kaki melangkah Menghadap-Mu


Aku ingin Engkau tersenyum Menyambutku…

Merangkulku dengan kasih-Mu …

Membelaiku dengan Cinta-Mu

Merindukanku seperti saat ini aku Merindukan-Mu

Senyuman dari Sang Maha Pengasih…

Ya Rabb Hamba kembali….

Hamba kembali ke jalan-Mu


YA ALLAH… Tuhanku, sungguh dosa-dosaku hari ini

dan hari yang telah lalu berlimpah.

Hamba tidak kuasa menghitung

dan menjumlahkannya


Hamba tidaklah kuat untuk menerima azab neraka

Juga tidak mampu bersabar

dan tidak pula tabah atasnya.

Maka lihatlah wahai TUHANKU pada kelemahan hamba dan kehinaan hamba

Jangan biarkan hamba merasakan panasnya neraka pada esok hari (kiamat)


“Ya Tuhanku , tak layak bagiku

menghuni syurga Firdaus-Mu,

namun aku tak kuat bila menempati neraka Jahim.


Maafkanlah semua kesalahanku

dan ampunilah semua dosaku

kerana hanya Engkaulah yang mengampuni dosa-dosa yang besar dan yang kecil.

Ya Allah Seandainya ini adalah hari terakhir hidupku..

maka terimalah taubatku ini kerana begitu banyak dosa yang telah kulakukan...


Ya Allah…ampunilah hambaMu ini…amiin...

No comments: