Thursday, March 15, 2012

Jangan Pernah PENAT.





بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِاارَّحِيم
In the name of Allah, the Most Gracious and the Most Merciful.


السلام عليكم


JANGAN PENAT mengajak ke arah KEBAIKAN,
kerana SYAITAN tidak pernah penat mengajak ke arah KEJAHATAN :(
MALAIKAT tidak pernah cuti/jemu utk catatkan KEBAIKAN dan KEBURUKAN kita setiap saat :) . Namun jangan pernah kita memberikan cuti secara terhormat kepasda pencatat KEBAIKKAN kita iaitu malaikat yang sering mencatatkan kebaikkan yang kita lakukan setiap saat dan ketika, dan sewenang2nya kita memberika Malaikat sebelah kiri kita sering tak putus2 untuk mencatat segala KAJAHATAN yang kita lakukan setiap waktu. Mahu kita sering dicatatkan segala KEBURUKKAN kita???... Tanya diri anda sendiri.

Jangan pernah mengeluh dengan apa yang telah berlaku dengan kita sepanjang kehidupan kita di dunia ini, lakukan sesuatu yang Allah suka dan anda juga suka bukan.. INSYA'ALLAH bantuan Allah akan ada dengan rahmatnya. Allah maha tahu apa yang kita inginkan selama ini tp (JGN MENGELUH).

Sahabat, selagi kita HIDUP di dunia..
selagi masih memikul TANGGUNGJAWAB dan AMANAH ALLAH..
selagi itulah menjadi KEWAJIPAN kita BERPESAN-PESAN,
dan saling membantu ke arah KEBAIKAN...Sebenarnya kita tidaka rugi sesen dengan melakukan kebaikkan kepada orang lain. DO IT LILLAHITAALA. Knp ada masih manusia yang bergelar HAMBA sering tidak mahu mengerjakan atau melakukan kebaikkan di muka bumi Allah ini tp senang sahaja melakukan KEJAHATAN d bumi Allah ini. Namun, kita perluh berkata apa2 tp teruskan doakan mereka + Maafkan mereka + lakukan kebaikkan dgn mereka xkira mereka di mana. Selagi nyawa masih Allah beri pinjam lagi dan umur ini still dia cop di IMGRESEN AKHIRAT utk diteruskan berkhidmat di dunia ini selagi itu la kita masih lagi bekerja dengan Allah sebenarnya. Syukran Allah atas NIkmat dan Nyawa ini. :(.

Jom Update segala kebaikkan yang kita lakukan hari ini. Jgn lupe doakan saudara seislam kita di SYRIA + PALESTINE + BUMI AMBIA yang lain ok.

LUV ALLAH.
AMAR MA'ARUF NAHI MUNGKAR (^_^).

No comments: