Monday, March 16, 2015

REDHA .... IA BUKAN MILIK KITA




REDHA.. IA BUKAN MILIK KITA
Kadangkala kita rasa tiada yang menyayangi, walaupun telah memberi yang terbaik sekalipun, terasa berbeza layanan yang di terima kembali.. redha, ikhlaskan hati. Ikhlas itu tak mengharapkan balasan, jadi jika hati sendiri tak yakin akan keikhlasan hati, tak usah lah sibuk memberi. Khuatir..ikhlas hanya sekadar di bibir bukan di hati. Tanpa kemaafan kita yang tidak bahagia, bukan orang yang tidak di maafkan.
Bila rasa diri di sisih, di perlaku tidak adil oleh insan lain, redha dengan cara memaafkannya. Seterusnya, carilah dimana silapnya kita. Kadangkala kita terlalu mementingkan diri, hanya mahu di fahami tetapi tak cuba memahami. Sekiranya benar tiada yang menyayangi, mengapa lupakan DIA? DIA kan ada.. Sang Pencipta..Pemilik segalanya..Pemilik hati dan cinta. Sekali kita cuba memdekatiNya, berkali-kali DIA mendekati kita.
Kadang kita terpaksa lepaskan apa yang kita pertahankan berkali- kali kerana ia bukan milik kita. Kita kena redha dengan ketentuan-Nya. Redha bukan menyerah kalah tapi untuk redha untuk menerima ketentuanNya.. Sentiasa ingat, ujian itu tanda kita di sayangi olehNya. Semoga redha dengan apa saja yang berlaku, ketenangan akan menjadi milik kita.
 

No comments: