Saturday, December 17, 2011

PESANAN KEPADA PARA WANITA YANG MULIA.


PESANAN KEPADA PARA WANITA YANG MULIA(Sebab kamu IBU dan BAKAL IBU)

JADILAH SALAH SEORANG WANITA YANG BERTUAH...Ingatlah, ''Apa sahaja musibah yang datang menimpa, pada akhirnya ia akan menuju kelapangan hati."

SERINGKALI anda berusaha menghindari banyak perkara,padahal di sebaliknya terdapat perkara-perkara yang anda inginkan.
...
WAHAI wanita muslimah yang jujur dan taat, hiduplah di tempat yang tidak menyentuh hal-hal yang tidak berguna,yang mampu menjaga kehidupan dari hal yang dapat mengaburi rasa malu.

JADIKAN ucapanmu adalah zikir,cara memandangmu adalah iktibar dan diam mu adalah berfikir. Jika begitu, dimana pun kamu berada, kamu pasti akan mendapat kebahagiaan dan kesejahteraan. Kamu pasti akan diterima di mana pun kamu berada.

PUJIAN yang baik dan doa yang jujur dari semua makhluk pasti akan mengalir untuk kamu apatah lagi jika kamu teraniaya. ALLAH SENTIASA menghilangkan mendung kelabu yang menghimpit kamu dengan syarat kamu bersabar dengan memohon penuh harap pada-Nya. PERTOLONGAN ALLAH ITU AKAN DATANG PADAMU DALAM PELBAGAI CARA....Oleh itu bersabarlah sedikit sahaja lagi untuk menjelmanya saat manis itu...dan pengakhiran hidupmu adalah SYURGA ALLAH YANG KEKAL ABADI.

No comments: