Tuesday, December 13, 2011

Jgn Lupa ONLINE Dgn ALLAH OK...


Disamping kita berONLINE dengan dunia siber..jangan pula sampai kita mengabaikan tanggungjawab kita untuk berONLINE dengan Allah. ..

Astagfirullah... "Ya Allah..Ya Tuhanku.. Janganlah kau jadikan aku orang yang lalai dan rugi.. Bimbinglah aku dan berilah aku petunjuk dan terus menerus menerima Hidayah dari Mu..


... Semasa kita berDOA, talian tidak pernah OFFLINE..


Kita berDOA, kita bercakap, Allah mendengar

Kita merintih, kita merayu, Allah mendengar

Kita menangis, kita berdoa dan kita meminta, Allah terus mendengar..

Kita mengeluh, kita marah, Allah tetap mendengar

Baiknya Allah.. kerana Dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Baiknya Allah.. kerana Dia Maha Mendengar

Baiknya Allah.. kerana Dia Maha Pengampun

Itulah .. ALLAH Azawajallah seperti yang digambarkan dengan nama2nya yang indah dan baik dalam Asma Ul Husna.. bacalah..hayatilah..

Hakikatnya ALLAH tidak jemu dan tidak pernah jemu untuk mendengar dan memberi... kerana itulah sifatnya...

Hakikatnya juga..manusia saja yang cepat jemu, cepat malas, cepat penat, cepat putus harapan, cepat nak bangun untuk terus berDOA, berSOLAT dan berMUNAJAT kepadaNya.

"Ya Allah, kuatkanlah imanku, berilah aku kelapangan masa untuk mengabdikan diri kepadaMu"

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda " Doa adalah senjata bagi orang2 yang beriman".
Doa adalah senjata yang unik, bukan sekadar untuk menyerang namum DOA adalah senjata yang dapat memberikan kekuatan, ketenteraman dan keyakinan diri kepada tuan punya diri yang berdoa.
Orang yang berSOLAT di sayangi Tuhan. Sembahyang itu tiang agama. Ia satu tanggungjawab yang mesti di lakukan oleh setiap muslim yang sudah baligh dan sempurna akal. WAJIB, MESTI didirikan seperti yang di syariatkan..Ia mesti di lakukan dengan penuh kerelaan dan bukan terpaksa..
Jom bersembahyang dan berdoa secara ONLINE kepadaNYA .. bayaran pahalanya hanya ALLAH sahaja yang mengetahui samada di dunia mahupun di akhirat.
Baki Akaun Pahala tak boleh check ONLINE tapi yakinlah ALLAH Maha Mengetahui dan tidak akan berlaku SHORTAGE atau kecurian selagi mana di bawah pengawasan ALLAH Yang Maha Berkuasa..


~~~ALLAHU AKBAR ~~~~~

No comments: