Friday, November 4, 2011

PENAWARNYA ADALAH AL-QURAN..SUBHANALLAH..


PENAWARNYA ADALAH AL-QURAN..SUBHANALLAH..

KENAPA KITA DI UJI???

Allah kata dal...am Surah Ankabut ayat:2-3
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan,kami beriman,sedangkan mereka tidak di uji??dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka."

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAMKAN??

Allah kata dlm Surah Al-Baqarah Ayat: 216
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu..Allah mengetahui sedang kamu tdk mengetahui."

KENAPA SUSAH SANGAT UJIAN NI??

Allah kata dalam surah Al-Baqarah Ayat: 286
"Allah tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."

RASA TENSION ??LEMAH??FRUST??

Allah kata dalam Surah Al-Imran Ayat: 139
"Janganlah kamu bersikap lemah,dan janganlah pula kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya,jika kamu orang-orang yg beriman."

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA NI...??

Allah kata dalam Surah Taubat Ayat: 111
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org mukmin,diri,harta mereka dgn memberikan syurga kepada mereka."

ARGHH...AKU DAH BOSAN!!!AKU TAK TAHAN!!

Allah kata dalam Surah Yusuf Ayat: 12
"Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah,sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."

sahabat yang dirahmati Allah s.w.t..kita sering lupa,apa jua yang kita rasa..Sedih, putus asa dan apa saja,Al-QURAN lah yang menjadi penawarnya,panduan untuk kita walau dimana pun kita berada..InsyaAllah..

No comments: