Friday, October 14, 2011

*** UJIAN ALLAH ***




Hidup kita setiap hari diatas muka bumi ciptaan Tuhan ini pasti tidak ceria tanpa dugaan dan cabaran. Buatlah apa sekalipun, pergilah kemana – mana sahaja, ada saja perkara yang menguji kita.
Sesungguhnya hidup tanpa dugaan dan cabaran adalah hidup yang amat – amat membosankan. Bagi mereka yang mempunyai jiwa dan semangat yang kental, walau apa sekalipun yang terjadi dalam hidupnya, dia pasti akan terus mengharunginya dengan tabah dan kuat.
Hidup didunia bak bola diatas padang, seperti tayar basikal yang bulat. Hari ini kita seronok dan kita selesa kerana berada diatas, TETAPI jangan alpa dan bongkak! Satu hari nanti, kita akan kembali berada dibawah jika tidak dapat hendak me...njaga segala – galanya yang kita telah peroleh sekarang.Berfikirlah sepuluh kali sebelum kita melakukan sesuatu itu dan andai mendapat jawapannya renungkan sejenak andai ia baik bagi kita fikirkan adakah ia baik buat generasi selepas kita.........jangan kita pentingkan diri kerana hidup kita terlalu singkat....fikirkan generasi kita nanti.................


Nukilan dari Seorang Hamba Allah dan Sahabat Audra - Face Hawa ... :)

No comments: